Dat schrijft het Weekblad Drunen. Bij een afstand van 10 kilometer stoot een e-bike 50 gram CO₂ uit, terwijl de auto 2.240 gram CO₂ uitstoot, stelt het groenbedrijf. Door de aanzienlijke besparing op CO₂, heeft Biggelaar Groen gekozen voor de elektrische bakfietsen. Samen met het bedrijf Tweewielers uit Vlijmen heeft Biggelaar de elektrische bakfietsen mogelijk gemaakt.

Als groenbedrijf is Biggelaar Groen verantwoordelijk voor onder andere het onderhoud van de openbare ruimtes in Den Bosch, waar de bakfietsen dan ook gebruikt zullen worden. De gemeente heeft de ambitie om in 2050 een klimaatneutrale stad te zijn. Voor het behalen van deze ambitie, geeft Den Bosch daarom de voorkeur aan organisaties die hard werken aan CO₂-reductie door onder andere de implementatie van de CO₂-Prestatieladder. Dit geeft Biggelaar een directe aanleiding om de Ladder toe te passen in hun streven naar het verminderen van CO₂-uitstoot.

Naast de beoogde CO₂-reductie, ziet Biggelaar meer voordelen in het gebruik van de elektrische bakfietsen. Zo zouden de bakfietsen de binnenstad van verkeersontstoppingen kunnen ontlasten en dragen de vervoersmiddelen bij aan een schoner lucht. Verder vermindert de e-bikes geluidsoverlast ten opzichte van auto’s.